DETTA BEHÖVER DU GÖRA (SENAST 29 NOVEMBER)
1. Rapportera eventuella fel samt meddela om du är hemma eller sätter dörren i serviceläge den 10 och 11 december
I formuläret anger du:
• om du har möjlighet att vara hemma eller sätta din dörr i serviceläge vid besiktningen.
• eventuella fel eller anmärkningar.
Exempel på garantifel kan vara:
• sprickor i väggar eller tak
• dörrar eller fönster som inte går att stänga eller öppna
• brister i värme eller ventilation
Observera att skönhetsanmärkningar, till exempel repor, fläckar eller märken på golv, väggar, bänkskivor eller skåpsluckor, inte räknas som garantifel.
Det är besiktningsmannen som avgör om ett fel omfattas av garantin.
FYLL I FORMULÄRET HÄR
2. Förbered tillgång till din lägenhet
Besiktningarna utförs den 10 eller 11 december 2025 i de lägenheter där fel eller brister har anmälts. Vi räknar med att varje besiktning tar cirka 15 minuter. Tiderna anpassas utifrån inkomna felanmälningar, så vi kan tyvärr inte ange tider. Det är inte möjligt att boka om dessa dagar.
Om du inte kan närvara rekommenderar vi att du:
• ordnar ett ombud (till exempel en granne eller anhörig), eller
• sätter dörren i serviceläge (se instruktioner här på hsb.se/malmo/konduktoren). Ange i formuläret under ”Övrigt” om du tänker använda serviceläge.
Vad händer efter besiktningen?
Besiktningsmannen upprättar ett protokoll. Om din lägenhet har anmärkningar som bedöms som garantifel kommer du att bli kontaktad för tidsbokning av åtgärd.
Tack för att vi tillsammans hjälps åt att bevara föreningens värde och trivsel!
Vänliga hälsningar,
Styrelsen i samarbete med förvaltningen