Övernattningslägenhet

Medlemmar boende i föreningen kan hyra övernattningslägenhet för sina gäster. Lägenheten finns på Kulladalsgatan 26 B och har 4 bäddar. Bokning kan ske tidigast 6 månader innan önskat hyrestillfälle.

Längst ner på denna sidan finns det en kalender med tillgängliga datum.


För bokning kontakta fastighetskontoret.


Regler för hyra av övernattningslägenhet

Mellan HSB Bostadsrättsförening Per Albins Hem i Malmö (Föreningen) och undertecknande föreningsmedlem (Hyresgästen) har träffats följande avtal om hyra av övernattningslägenhet.

1. Hyresgästen ska vara medlem i och bo i Föreningen. Hyresgästen får ha maximalt 1 aktiv bokning åt gången. Bokning får ske tidigast 6 månader i förväg. Bokning är giltig när avtalet är undertecknat. I lägenheten får maximalt 6 personer vistas vid ett och samma tillfälle (lägenheten har 4 sängplatser).

2. Hyran för övernattningslägenheten är 300 kronor per dygn. Denna kostnad läggs på Hyresgästens avgiftsavi. Samtliga extra utgifter som kan uppstå (försening, förlust av tagg, etc.) debiteras genom tillägg på Hyresgästens avgiftsavi. Hyra debiteras för ett dygn även om lägenheten inte nyttjas.

3. Hyrestiden löper per dygn från kl. 14.00 till kl. 12.00 påföljande dag om inget annat avtalats. Övernattningslägenheten får inte hyras mer än 7 nätter i följd vid varje tillfälle.

4. Lägenheten ska användas som övernattningslägenhet. Hyresgästen förbinder sig att följa föreningens ordinarie ordningsregler med det tillägg att djur och rökning inte får förekomma i övernattningslägenheten. Hyresgästen ansvarar för att Föreningens ordningsregler följs av samtliga som vistas i övernattningslägenheten.

5. Vid hyra av övernattningslägenheten kvitterar hyresgästen ut nycklar & tagg. Nycklarna hämtas på fastighetskontoret under expeditionstid eller enligt överenskommelse. Vid förlust av nycklar ska hyresgästen ersätta Föreningen med 2000 kr. Nycklar & tagg som inte återlämnats inom 24 timmar efter hyrestidens slut debiteras som en förlust.

6. Föreningen håller med madrass, täcke och kudde. Hyresgästen får själv förse de sängar som används med örngott, påslakan och lakan samt medtaga handdukar.

7. I lägenheten finns TV, mikro, kaffebryggare, städutrustning, tvål, toalettpapper m.m. En fullständig inventarielista finns att tillgå på plats.

8. Hyresgästen är vid hyrestidens början skyldig att till Föreningen anmäla bristande städning och/eller skador på övernattningslägenheten. Hyresgästen ska väl vårda övernattningslägenheten och de i uthyrningen ingående möblerna och utrustningen. Efter användandet ska hyresgästen städa lägenheten, iordningställa sängarna, tömma sopor och i övrigt återställa lägenheten i samma skick som vid hyrestidens början samt återlämna nycklar/taggar. Om lägenheten inte är i ordning och städad, debiteras Hyresgästen i efterhand för föreningens merkostnad.

9. Eventuella skador eller åverkan på lägenheten ska ersättas av hyresgästen. Hyresgästen svarar i det sammanhanget även för skador som orsakats av andra som vistats i övernattningslägenheten under hyrestiden.

10. Brister och fel i övernattningslägenheten ska omgående anmälas till Föreningen under kontorstid eller, om felet är brådskande, till fastighetsjouren. Kontaktuppgifter finns att tillgå i lägenheten samt trapphus.

Kalender. Din bokning är inte giltig förrän den är bekräftad från fastighetskontoret. Förvaltningen för in nya bokningar och uppdaterar kalendern kontinuerligt.