Välkommen till Brf Ringsted

Varmt välkommen till Brf. Ringsted som breder ut sig på de attraktiva adresserna Roskildevägen, Ribevägen, Mariedalsvägen och Kronborgsvägen, läget kan knappast bli bättre i ett av Malmös mest omtyckta områden. En rofylld miljö där du har gångavstånd till havet och flertalet parker, goda kommunikationsmöjligheter och promenadavstånd in till city. Du finner ett levande restaurang- och caféliv, brett serviceutbud och flertalet trevliga små butiker på gatorna runt omkring.

Brf. Ringsted byggdes 1946 och omfattar 273 lägenheter och 5 affärslokaler fördelade på 7 hus.

·        Kronborgsvägen 18 och 20

·        Mariedalsvägen 60

·        Ribevägen 1

·        Roskildevägen 25, 27 och 29

Du finner Pildammsparken runt knuten som erbjuder snirkliga promenadstråk. Närheten till city ger föreningen ett unikt och mycket attraktivt läge i Malmö. Mataffärer, caféer, skola, gym och stadion är bara en kort promenad bort och Malmös övriga cityutbud finner du på ett behagligt cykelavstånd. För pendlaren tar det bara några minuter till citytunneln, Triangelns station.

Under åren 1987 till 1988 genomfördes en genomgripande ombyggnad av Brf. Ringsted. Nya fönster, säkerhetsdörrar, tvättstugor, balkonger, hissar, konst och en utemiljö uppskattas än idag av både boende och besökande. Föreningens uppgift är att förvalta de gemensamma tillgångarna på bästa sätt och ser löpande över vilket underhålls behov som finns hur detta ska finansieras och prioriteras.

Föreningens målsättning är att hålla en hög boendestandard i en vacker och välskött utemiljö samt med en långsiktig och stabil ekonomi. Detta arbetar Brf. Ringsted kontinuerligt med att uppdatera både inne- och utemiljöerna för att hålla en hög standard. Är du intresserad av att läsa mer om de projekt vi håller på med idag så rekommenderar vi dig att ta del av Brf. Ringsteds informationsblad eller läsa mer på underhåll i föreningen.

Fastighetsbeteckning: Odense 1

Stiftad: 1944-06-15