Kolkällaren

Kolkällaren, är en lokal som föreningens medlemmar kan hyra för sammankomster.

I lokalen finns bord och stolar till 60 personer samt ett hörn att hänga av sig ytterkläder. Vidare finns ett kök med diskbänk, spis med ugn, kaffekokare och kyl.

Servis, bestick, uppläggningsfat, köksredskap med mera tar man med sig själv i den mån man behöver.

Bokning
Lokalen bokas via styrelsen och hyrs ut i mån av tillgänglighet. Kolkällaren kostar 100 kr/dag att hyra. Summan debiteras på avgiften.

Lokalen får användas för privata sammankomster och kan även bokas för regelbundna träffar för kortspel, kurser och annan verksamhet för medlemmar.

Endast medlemmar i Brf Rosenvång 2 har möjlighet att boka lokalen. Bokning sker via mejl eller lapp i någon av styrelsens brevlådor. Vid bokning av lokal överlämnas en bokningsbekräftelse tillsammans med ordningsregler. Nyckel kvitteras ut.

Regler

  • Medlem som lånar lokalen har rätt att nyttja den under den tid överenskommelsen gäller.
  • Det åligger medlem att god ordning råder i lokalen och angränsande område. Musik, eller annan störande verksamhet, får inte förekomma efter kl. 22.00. För att undvika att närboende störs av ljud från lokalen, hålls entrédörr i möjligaste mån stängd. Lokalen ska vara utrymd senast kl. 23.00.
  • Enligt Brandmyndigheten är lokalen godkänd för 150 personer. Bord och stolar finns till 60 personer.
  • Nyckeln till lokalen återlämnas i styrelsens brevlåda, Västanväg 53 C.
  • Lokalen kommer härefter att besiktigas. Vid eventuella anmärkningar kommer protokoll att upprättas. Ansvarig medlem kommer att debiteras för de åtgärder som krävs för att återställa lokalen.
  • Förlorade tillhörigheter och värdesaker ersätts inte.
  • Rökförbud gäller i hela lokalen samt i angränsade ytterområde.
  • Djur får inte vistas i lokalen.
  • Medlem bekostar själv engångsmaterial/porslin samt har rätt att använda den kaffekokare som finns tillgänglig.
  • Medlem ansvarar för att:
  1. Bord och bänkar torkas av
  2. Golven sopas/dammsugs och torkas av
  3. Bord och stolar återställs enligt skiss i lokalen
  4. Belysning släcks och dörren låses
  5. Sopor tas med och kastas i miljöhusen
Boknings- och ordningsregler kan komma att ändras efterhand.