Om Föreningen

I ett lugnt område i Gamla Limhamn hittar du vår förening i ett område omslutet av villor, angränsande bostadsföreningar och lummig grönska.

Vår förening består av 5 huskroppar, i kvarteret Ladusvalan, med adresser: Västanväg, Sveagatan och Östra Ansgarigatan. På Älggatan ligger våra lokaler, 1 butikslokal/bageri och 1 verksamhetslokal.

Föreningen grundades 1949 och består av 115 lägenheter.

• 64 st. 2 r o k
  • 50 st. 3 r o k
  • 1 st. etagelägenhet 5 r o k.

I vår förening trivs ung som gammal. Många av våra medlemmar har bott här många år och några ända sedan föreningen grundades. Vi ser just nu ett generationsskifte och välkomnar yngre och barnfamiljer till denna lugna oas mitt i staden.

I närområdet till vår förening finns grundskola, förskola, kvartersbutik och frisör. Centrum ligger endast ca 800 meter bort. Till havet tar man sig enkelt på 20 minuters promenad. Bussförbindelser till stadsbussarna 4 och 34 ligger inom ett till två kvarter och 33an går från Limhamns centrum. Till Malmö C tar man sig enklast med buss 7 eller 47 från Limhamnsvägen.