Service inom BRF Ryttmästaren

Här hittar ni ytterligare information som kan vara av intresse, till exempel gällande våra uthyrningslokaler, felanmälan mm.

Hittar du inte det du söker? Kontakta då styrelsen direkt via mail på styrelsen@ryttmastaren.se eller se våra vanligt ställda frågor nedan:

FAQ - Vanligt ställda frågor

1) Jag har imma och kondens på mina fönster- vad gör jag?

Svar: Om du har imma och kondens på fönsterna så börja först med att kontrollera att alla ventiler är fria och inte blockerade. Du skall ha ventiler för självdrag på väggarna i din lägenhet men även små ventiler i fönsterramarna som går att öppna och stänga. Om detta inte hjälper eller du saknar ventiler i fönsterramarna kontakta då styrelsen och/eller vår förvaltare.

2) Färgen och kittet på insidan av mitt fönster har börjat gå av - vem ansvarar för detta?

Svar: I vår förening ansvarar lägenhetsinnehavaren för underhåll av själva träbågen i våra fönster. Det yttre fönstret som är gjort av aluminium ansvarar föreningen för. 

3) Kan jag koppla in en fläkt till husets självdrag?

Svar: Nej, då vi har självdrag i husen så får endast kolfilterfläkt användas. 

4) Hur beställer jag fler nycklar?

Svar: För att beställa fler lägenhetsnycklar så kontaktar du styrelsen på stryrelsen@ryttmastaren.se med info om nyckeln. Sedan beställer vi detta hos vår låsfirma som meddelar när nyckeln är klar. Sedan hämtar och betalar du direkt hos låsfirman. För andra nycklar kontaktar du själv en låsfirma.