Om Brf Skansen - boendet i centrum

Kortfattad information om vår förening

HSB Skansen är en brf (bostadsrättsförening) som färdigställdes 1988/89. Inom föreningen finns det 147 lägenheter och 1 lokal. I lokalen finns för närvarande en Thai-massage.

Begränsat antal garageplatser finns att tillgå och vi tillämpar kölista. Om du har bil och vill ställa dig i kö för en garageplats så vänder du dig till vår vicevärd. Garaget når du via infart från Skansgatan.

Inom vår förening finns det gott om plats att ställa din cykel - vi har "cykelgarage" i källaren och även flera cykelställ ute på gården.

Det finns en tvättstuga per trappa och varje tvättstuga är utrustad med två tvättmaskiner, ett avfuktningsskåp, en torktumlare och en mangel. Varje tvättpass är på 5 timmar med start kl 07.00 måndag-söndag.

Föreningen tar sedan stämman i maj 2016 ut stadgeenlig avgift vid 2:a hands uthyrning - mer information om detta finner du i våra stadgar.

För att underlätta för de medlemmar som önskar bli av med saker som inte passar in i sopsorteringssystemet, ställer föreningen upp en container 2 gånger per år som en service till våra medlemmar. Datum för detta finns på föreningens anslagstavlor.

Skulle du vara intresserad av att få mer information om Skansen (information du inte hittar här på hemsidan), så är du välkommen att höra av dig till styrelsen eller till föreningens vicevärd.