Nycklar och Taggar

För dig som behöver ny tagg eller nyckel.

 

Sen november 2025 har vi moderniserat vårt passagesystem med nya taggar och ny porttelefoni. Samtliga gamla taggar är verkningslösa och kan slängas.

Varje lägenhet har 3 st taggar samt nycklar till lägenhet och miljöhus.

Taggen slutat fungera?

Meddela styrelsen via e-post till kontakt@tapperheten5.se eller lämna en lapp i brevlådan (källarplan, trappa D). 
Skriv med namn och lägenhetsnummer.
Vi kommer också att behöva den söndriga taggen för att avregistera den i systemet.

Tappat taggen eller behöver fler än 3 taggar?

Vid förlust av tagg kontakta styrelsen omgående så denna kan spärras. Det kostar 200:- för en ny tagg. Önskas fler taggar till hushållet utöver 3 ordinarie så meddela styrelsen: detta kostar också 200:- styck 

Obs!
Kom ihåg att dina taggar är personliga och kopplade till dig och din lägenhet. Det är endast via taggen du kommer in i huset samt kan boka tvättider. Lämna absolut inte ut din tagg till någon du känner väl eller litar på.

Nycklar:

Vid önskan om kopiering av nycklar vänlig kontakta styrelsen: kontakt@tapperheten5.se

Porttelefoni:

Såhär använder man porttelefonen.

Hur besökare ringer upp boende och hur boende svarar via porttelefon: 

1. Besökare bläddrar i listan med  boende med hjälp av pilarna under ordet "sök" och hittar rätt namn. Boendes telefonnummer visas inte på displayen pga säkerhetsskäl. 
2. Besökare trycker sedan på den runda knappen till vänster, knappen finns under ordet “ring” som står på displayen och bredvid telefonsymbolen.
3. Den boendes telefon kommer ringas upp.
4. Boende svarar som vanligt i sin telefon, och för att släppa in besökaren trycker boende på knapp 5 på sin telefon. Då bryts samtalet genast men dörren går att öppna.