- Har ni renoverat trapphus och källare?
Nja, vi har kvar ommålning/upprustning av trapphus. Vi har renoverat och målat om gemensamna utrymmen i källaren under 2020 och 2021 (se flik Hobbyrum, Pingisrum samt Gym).
- Vilka större renoveringar finns framöver och hur väntas dessa att finansieras?
I samband med att föreningens underhållsplan uppdaterades hösten 2019 finns det inga större kommande arbeten inplanerade. De renoveringar som ska göras kommer att genomföras inom ramen för befintlig budget.
- Hur mycket höjdes avgiften vid årsskiftet?
Avgiften har sänkts med 17% sedan 2019/2020.
- Finns planerade avgiftshöjningar?
Styrelsen anser att det i nuläget inte finns något behov av avgiftshöjning i framtiden men läget utvärderas löpande.
- Har föreningen gemensam upphandlad el?
Nej
- Ingår värme, vatten, bredband, kabel-TV samt Bostadsrätts tillägg i avgiften?
Ja, vatten, värme, bredband (Bahnhof), digital kabel-TV (ComHem) samt bostadsrättstillägg ingår i avgiften. Föreningen tecknade ett kollektivt bredbandsavtal för samtliga lägenheter med hastigheten 1000/1000mbit i slutet av 2020.
- Utför ni tillsyn vid överlåtelse?
Ja, detta bokas/koordineras av mäklaren. Notera att styrelsen endast kan efter arbetstid (16.30) och att både köpare och säljare skall närvara vid tillsynen (tar ca 20-30 min max).
- Vad kostar parkeringsplats och hur ser kösituationen ut just nu?
Parkeringsplats kostar 300:-/månad, kösystem tillämpas och administreras av styrelsen. Det är medlemmar som står i kö idag och genomsnittlig kötid är ca ett år. Man anmäler sitt intresse isamband med tillsyn av lägenheten.
- Accepteras delat ägande? Om ja, någon viss uppdelning som ni önskar?
Angående delat ägande beslutas detta inviduellt från fall till fall. Vänligen kontakta styrelsen.
- Accepteras juridiska personer som medlemmar?
Ang juridiska personer, se §5 i föreningens stadgar.
Saknas en fråga är du självklart välkommen att skicka den till föreningens mejladress: brf.tarningholm@gmail.com.