Bostadsrättsförening Värjan i Malmö

Bostadsrättsförening Värjan ligger i Malmös innerstad, i stadsdelen Fågelbacken. Föreningens verksamhet omfattar förvaltningen av fastigheten Vapensmeden 2.

Fastigheten omfattar 30 st lägenheter och 1 lokal. I fastigheten finns två bostadshus med sammanlagt tre trapphus. Föreningens adresser är Eriksrogatan 3, Fågelbacksgatan 14A samt Fågelbacksgatan 14B. Föreningens 30 st lägenheter fördelar sig enligt följande:

• 12 st - 2 rok
  • 16 st - 3 rok
  • 1 st - 4 rok
  • 1 st - 5 rok

Omgivningarna bjuder på omedelbar närheten till parkområden, badstrand och service. 5 minuters promenad till Slottsparken, ett par minuter till så är vi i Pildammsparken. Malmös berömda strand – Ribersborg, en dryg kilometer bort och rakt över gatan, i Kronprinsen, hittar man dagligvaror, konfektion, apotek, läkarmottagning och frisör. Otaliga restauranger finns att hitta inom en radie av 500 m och vill man, mot förmodan, åka bort, kan man låta bilen stå kvar i Kronprinsengaraget rakt över gatan och ta bussen som stannar 50 m från BRF Värjan.