Ekonomi

Styrelsen har under de senaste åren sett som sina högst prioriterade uppgifter att dels arbeta med föreningens ekonomi på ett sätt som fullt ut gynnar medlemmarna i föreningen i form av ett ekonomiskt bra boende, dels att på ett aktivt sätt arbeta med information till medlemmarna om vad som händer i föreningen under tiden mellan föreningsstämmorna. Dessa nämnda ambitioner kvarstår och framöver hoppas vi kunna genomföra dessa med märkbart resultat .

Finanspolicy för BRF Värjan
BRF Värjans finanspolicy anger riktlinjer och regler för hur finansverksamheten i HSB BRF Värjan i Malmö skall bedrivas. Finanspolicyn fastställs årligen av styrelsen och anger hur de olika riskerna i finansverksamheten skall begränsas och vilka risker föreningen får ta.

Underhållsplan
Föreningen följer den enligt stadgarna upprättade underhållsplan för genomförande av underhållet av föreningens hus och årligen budgetera samt genom beslut om årsavgiftens storlek säkerställa erforderliga medel för att trygga underhållet av föreningens hus.