Felanmälan

Om något är trasigt eller inte fungerar som det ska i din lägenhet eller i fastigheten ska du göra en felanmälan.

Kom ihåg att du själv ansvarar för en del av underhållet i din lägenhet enligt stadgarna. Därför kan vissa tjänster som du beställer via felanmälan eller jour komma att faktureras dig, detta får du information om innan vi åtgärdar något fel.

Felanmäl  

Kontakta Lars Hansson (vardag kl. 07-16) på 040-49 69 55 eller larshansson.iskane@telia.com.

Akuta ärende – ring jouren

Ring HSB Malmös fastighet- och trygghetsjour för akuta ärende (vardag kl. 16-07 och dygnet runt på helg) på 010-442 30 00, välj 1.

Du kopplas automatiskt vidare till Securitas som kommer ut till fastigheten vid behov. Akuta ärende är till exempel inbrottsskador, vattenläckor, krossade fönster eller hög musik.

Om det är fara för liv, ring alltid 112.

Tv och bredband

Här hittar du kontaktuppgifter till våra leverantörer.

Fel på hissen

Vid fel på hiss, kontakta ALT Hiss på 010-205 00 50.

 

Mitt HSB

Platsen där du gör en felanmälan eller ställer dig i kö för p-plats, samt ser dina avier och utdrag ur lägenhetsregistret. Här finns även medlemsförmåner och ditt medlemsbevis. Du har automatiskt ett användarkonto. Logga in med BankID eller lösenord.

Fixartjänst hos Malmö stad

Malmö stad erbjuder praktisk hjälp i hemmet för äldre och för personer med funktionsnedsättning. Tjänsten är kostnadsfri men du får själv betala arbetsmaterialet.