Snabb fakta om HSB brf Ymer

Här hittar du en sammanställning över brf:en, allt för att underlätta för dig som exempelvis är mäklare. Mer info om hur överlåtelsen går till hittar du under fliken "Till mäklare".

Namn: HSB brf Ymer

Årsredovisning: Finns här

Organisationsnummer: 746000-4984

Byggår: 1945

Antal lägenheter: 110 stycken

Lägenheter fördelar sig enligt följande:

• 1 rum och kök: 15 lägenheter
  • 2 rum och kök: 95 lägenheter

Antal lokaler: 2 bostadsrättslokaler

Föreningen tillåter delat ägande: Ja, den som skall bo i lägenheten skall äga minst 50 % och även bli godkänd som medlem

Föreningen tillåter juridisk person som köpare: Nej

Föreningens adress är: Sofierogatan 3A-D och Idaborgsgatan 55A-B i Malmö.

Ekonomisk förvaltning: HSB Malmö

Avgiftsförändringar: Höjning med 10 % från 2024-01-01 och innan dess höjning med 6 % från 2023-01-01

Tomträtt: Nej

Individuell mätning och debitering (IMD): Ja, el

Renoveringar: Här finns information om renoveringar och underhåll

Passersystem: Passertaggar tilldelas varje hushåll i samband med överlåtelse av lägenhet. Taggarna används vid passage i entréer, samt för bokning av tvättstuga.

Parkering: I området råder kommunal boendeparkering. OmrådskodGK-N. För mer information besök Malmö stads hemsida.

Tv och bredband: Föreningen är ansluten till kabel-TV via Tele2. Basutbudet ingår i månadsavgiften.

Föreningen har slutit ett gruppavtal med Bredband2 som innebär att alla boende har tillgång till internet via nätverksuttag i lägenheten. Hastighet: 1000 Mbit/s. För detta utgår en obligatorisk kostnad om 44 kr/mån.

Lägenhetsförråd: Till samtliga lägenheter hör både källar- och vindsförråd.

Gemensamma utrymmen: I föreningens källare finns det tre tvättstugor som är utrustade med två tvättmaskiner och en torktumlare. Till varje tvättstuga hör ett torkrum. Tvättstugorna är placerade i trappa 3B, 3C och 55A. Föreningen har en verkstad och ett mangelrum i källaren som är tillgängliga för alla boende. I källaren finns även cykelrum. På innergården finns cykelförråd och miljöhus.

Medlemsansökan: Skickas av mäklaren till föreningen vid köp av bostadsrättslägenhet. Beslut om att bevilja köpare medlemskap i föreningen fattas av förvaltningen.

Kontaktuppgifter till föreningen: Förvaltaren, kontaktuppgifter finns här.