Om Föreningen

Välkommen till Brf Björlin, belägen på Vänortsgatan i underbara Mölndal. Med angränsande Mölndalsån tillhör det sedan femtiotalet en central del av kommunen.
Här på hemsidan hittar du all information kan tänkas viktig för dig som är boende eller kanske är på väg att bli så i Brf Björlin. Du hittar all information i länkarna här till vänster i menyn.

Varför inte börja med att läsa historien om vår förening.

Bostadsrättsföreningen Björlin grundades 1950-51 i samband med byggnationen av de nuvarande husen på Vänortsgatan.

På den tiden bestod föreningen av 57 lägenheter, som idag har blivit 60 lägenheter. Namnet Björlin kommer från en miltär vars namn var Gustf Björlin som levde mellan 1845 och 1922. Föreningen består av tre separata hus med respektive tre våningar. Hus fyra är tvåor och hus två och sex består utav treor.

På innegården bland husen återfinns en härlig gräsmatta med äppelträd och vinbärsbuskar och till dessa gränsar en lekplats till alla barn. En gård som är välanvänd under sommarmånaderna.