Styrelsen

Styrelsen har som uppgift att förvalta våra fastigheter i medlemmens uppdrag. Brf Enerbacken brukar ha åtta styrelseledamöter samt ett ledamot från HSB Mölndal. En vanlig mandatperiod som styrelseledamot är två år..
Nedan kan du läsa om nuvarande styrelsen. Är du intresserad av att vara med i styrelsen och påverka ditt boende så är du mycket välkommen att höra av dig till valberedningen. Information om valberedningen samt om föreningens revisorer hittar du i menyn till vänster.
Styrelse 2022-2023

Styrelsen har möte varje månad (utom juli). Bostadsrättsinnehavaren kan kontakta styrelsen via ordföranden eller vice ordföranden.

Styrelsen tillsätts på den ordinarie föreningsstämma som hålls årligen före juni månads utgång. Motioner till årsstämman skall skriftligen vara styrelsen tillhanda före mars månads utgång.

Aktuell information från styrelsen till medlemmarna i Brf Enerbacken anslås i informationsbladet "Klämman" i varje entré. Här står att läsa vad som för tillfället är aktuellt i föreningen.