Störningsjour

Som boende på BRF Varvet-Hägern vill vi att du ska känna dig trygg och säker i ditt hem.

Om du utsätts för allvarliga störningar i ditt boende eller om du märker att obehöriga befinner sig i fastigheten kan du ringa vår störningsjour. Vi har avtal med Securitas som vid behov skickar en väktare.

Så här gör du:

  • Vid störning, ta i första hand en kontakt med den aktuella grannen direkt
  • Om grannen fortsätter störa så kontakta störningsjouren (se telefonnummer längst ner)

När du ringer störningsjouren måste du uppge:

Ditt eget namn, adress och telefonnummer
Namn och adress till den som stör

Störningsjouren åker inte ut på anonyma anmälningar men självklart berättar inte väktaren vem som gjort anmälan.

Vad är en störning?
Människor har olika referensramar. En del blir störda av sådant som andra inte bryr sig om. En del är kvällsmänniskor, andra trivs bäst i arla morgonstund. För att ett myller av människor ska fungera tillsammans och trivas bra krävs därför att man tar hänsyn till varandra inom de egna väggarna och i gemensamma utrymmen.

Mellan klockan 22.00 och 07.00 bör man ta extra hänsyn och vara lite tystare.

De flesta störningsfallen är i samband med att någon firar en högtidsdag och festen blir lite för högljudd. Ska du ha fest rekommenderar vi därför att du informerar dina grannar i förväg och att du ser till att sänka ljudet på stereon när kvällen blir sen.

Vad händer efter en störning?
Vi får en skriftlig rapport från vaktbolaget vid alla störningsanmälningar och alla bekräftade störningar resulterar i att lägenhetshavaren debiteras utryckningskostnaden. Detta gäller från och med första störningen. Om det är en särskilt allvarlig störning eller en upprepad störning lämnas en skriftlig varning i form av ett anmaningsbrev (anmaning att vidta rättelse, dvs uppmaning om att sluta störa)

Kontaktuppgifter till störningsjour finns här