Aktuell information

17 oktober 2011 Information från styrelsemöte

Beslutspunkter:

Två nya tvättmaskiner har köpts in och installerats på Orkestervägen 98 och Dirigentvägen 24.

Besiktning av yttertak, kommer att ske under hösten för att vi skall få en utförlig statusrapport på vilka skick våra yttertak har i dagsläget.

Styrelsen har beslutat att sätta upp postboxar i alla trapphus. Detta kommer att utföras under hösten/vintern, mer information till Er boende kommer senare.

Information:
Lås och nycklar
Vi vill informera om att låset och nycklarna till lägenhetsdörrarna ansvarar resp lägenhetsinnehavare för. Om Ditt lås börjar ”kärva” är det bra att du i tid felanmäler detta. Om Din låskolv behöver bytas ut, kan jobbet beställas via Riksbyggens felanmälan. Du bör även ta kontakt med vicevärd, Malin Bohman, då föreningen alltid skall lämna medgivande till Valters Lås att en ny låskolv till föreningens låssystem får göras. Har Ni frågor kring detta är ni välkomna att ringa vicevärd, Malin Bohman, 070-297 64 40.
Om Du behöver göra nya nycklar krävs en rekvisition. Den kan du hämta hos vicevärden på måndag mellan 18:00-19:00 (exp tid), Dirigentv 28.

Vattenskador
Vi har tyvärr drabbats av några vattenskador och eftersom vi bor i en bostadsrätt så ansvarar resp innehavare över sitt Eget ytskikt. Vi vill därför göra alla uppmärksamma på att kontrollera att Ert ytskikt är tätt och håller god standard. Om en skada uppkommer är det Du som bostadsrättshavare som är ansvarig att återställa Ditt ytskikt och att detta regleras mot Din bostadsrättsförsäkring.
/Styrelsen