Gemensam tilläggsförsäkring för din bostadsrätt

Vi har fr o m 1 januari 2019 tecknat ett kollektivt bostadsrättstillägg till vår fastighetsförsäkring. Härigenom garanteras samtliga en försäkring som täcker skador i lägenheten på ytskikt och fast inredning vid vatten- och brandskador. Dessutom underlättas skaderegleringen när samma bolag handlägger såväl fastighetsskadorna som lägenhetsskadorna.

Den egna hemförsäkringen däremot täcker enbart skador på lösöret dvs lös inredning möbler, kläder o dyl vid vatten- och brandskador i lgh. Alla medlemmar uppmanas teckna en egen hemförsäkring.

Vi vill dock understryka att underhållsansvaret fortfarande regleras enligt föreningens mönsterstadgar. Alla medlemmar hittar stadgarna i inloggat läge på Mitt HSB (hsb.se/norr).

/Styrelsen