Behandling av personuppgifter

Vilka personuppgifter behandlas och vem är mottagare?

Personuppgifter som behandlas är huvudsakligen IP-adress och andra online identifikatorer.

För vilka ändamål behandlas personuppgifterna?

Vilken är den lagliga grunden för behandlingen?

Intresseavvägning mellan dina och våra berättigade intressen. Vårt berättigade intresse av att behandla dina personuppgifter med stöd av en intresseavvägning är att kunna ge dig en bra användarupplevelse och att optimera vår webbplats samt att förbättra utplacering av annonser online.

För sådan behandling som vi bedömer faller utanför en intresseavvägning mellan dina och våra berättigade intressen är den lagliga grunden för behandling samtycke.

Hur länge lagras personuppgifterna?

Mer information om hur HSB hanterar personuppgifter hittar du här

Om personuppgiftsbehandling som grundar sig på samtycke

Om personuppgiftsbehandlingen grundar sig på den registrerades samtycke har denne rätt att när som helst återkalla detta samtycke. Sådan återkallelse påverkar inte lagligheten i personuppgiftsbehandlingen innan samtycket återkallades.

Ytterligare information

Juristjouren

E-postadress: juristerna@hsb.se

HSB och Castellum lanserar innovativ hub i Jubileumshuset

03 april 2019 Med fokus på gemenskap och sociala ytor, coworking och servicekoncept vill HSB skapa en attraktiv mötesplats i Jubileumshusets entréplan. Hubben ska utvecklas i nära samarbete med Castellum, som också får ansvaret för de kommersiella delarna av fastigheten.

Med fokus på gemenskap och sociala ytor, coworking och servicekoncept vill HSB skapa en attraktiv mötesplats i Jubileumshusets entréplan. Hubben ska utvecklas i nära samarbete med Castellum, som också får ansvaret för de kommersiella delarna av fastigheten.

– Vi vill skapa en banbrytande boendemiljö och ge Jubileumshuset ett socialt och digitalt nav. En inkluderande yta och en naturlig mötesplats som skapar synergier och ger mervärde till alla som bor, vistas och arbetar i Jubileumshuset. Det känns väldigt inspirerande att kroka arm med Castellum. En vass kommersiell aktör och en spännande samarbetspartner som både kompletterar och utmanar oss, säger Jonas Erkenborn, vd HSB Bostad.

Castellum kommer att utveckla de kommersiella delarna av Jubileumshuset, som kontor på de tre första våningsplanen och koncept för coworking. Att utveckla Jubileumshusets hub, och fylla husets entréplan med innehåll, ska HSB och Castellum göra gemensamt. Ett unikt mervärde ska skapas genom delningstjänster, gemensamma arbets- och mötesplatser, mobilitetstjänster, restaurang, och träning.

– I mötet mellan vår erfarenhet av att skapa framgångsrika och innovativa arbetsplatser och HSBs nästan hundraåriga erfarenhet av att skapa det goda boendet uppstår verkligt spännande möjligheter att tillsammans ta ett nytt steg. Vi utvecklar nästa generations arbetsplats med användbara samarbetsverktyg och effektiva tjänster för att hantera livspusslet. En ny typ av plats, där människor och företag erbjuds växa och utvecklas och där nya möten uppstår, säger Henrik Saxborn, vd Castellum.

Jubileumshuset uppförs i Hagastaden i samband med HSBs hundraårsjubileum år 2023.

HSB 100 ÅR
Sedan starten 1923 har HSB byggt omkring 100 000 bostäder i Stockholmsregionen, och omkring 500 000 i hela landet. Vi har ständigt utvecklat nya standarder i boendet. Med innovation och tradition som ledord ska vi nu manifestera HSBs hundraårsjubileum år 2023 genom att uppföra Jubileumshuset i Hagastaden. Idag bor över en miljon människor i en HSB-fastighet. Det gör oss till Sveriges största bostadskooperation. HSB drivs och ägs av sina medlemmar enligt principen en medlem, en röst. Tillsammans skapar vi det goda boendet.

hagastaden
hållbarhet