Vi stödjer inte längre, fullt ut, webbläsaren Internet Explorer (version 11 eller tidigare) då detta är en gammal webbläsare som inte längre underhålls av Microsoft och inte fungerar med modernare webbteknik. Därför rekommenderar vi att ni istället använder er av någon av dessa webbläsare: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge eller Apple Safari

BankID för säkrare inloggning i Mitt HSB

28 juni 2018 Från och med torsdagen den 28 juni är det möjligt att logga in i 'Mitt HSB' med mobilt BankID. Observera att möjligheten att logga in med lösenord finns kvar för den som inte vill eller kan använda BankID.

Med driftsättningen av BankID skapar nu HSB en säkrare inloggning och problemet med bortglömda lösenord försvinner. Genom en ökad säkerhet skapas också förutsättningar för att nya tjänster ska kunna presenteras i 'Mitt HSB'.

För dig som bosparare innebär detta bland annat att hanteringen och presentationen av ditt individuella bosparandet nu blir möjlig direkt i 'Mitt HSB'. Detta efttersom BankID uppfyller rådande lagkrav och banksekretess.

FAQ - HSB BankID

 

Fråga: Mitt BankID fungerar inte, vad ska jag göra?

Svar: Fungerar inte ditt BankID behöver du kontakta din bank som utfärdat ditt BankID.

Fråga: Mitt BankID fungerar men jag kan inte logga in, vad ska jag göra?

Svar: Kontakta HSB Kund- och medlemsservice så hjälper de dig. 

Fråga: Mitt användarnamn och lösenord fungerar inte längre. Är det på grund av BankID?

Svar: Nej, BankID erbjuds som alternativt inloggningssätt. Ditt gamla användarnamn och lösenord ska fortfarande fungera precis som vanligt. Vid problem med inloggning utan BankID är du välkommen att kontakta HSB Kund- och medlemsservice