Styrelse

Sabine Andersson

Cecilia Landerfors

Kontakt

Du kan kontakta styrelsen genom att mejla hsb.banken@gmail.com eller lämna ett skriftligt meddelande i föreningens postfack på Borgmästaregatan 5.

Styrelsens ansvar

Styrelsearbetet regleras bl.a. av bestämmelser i bostadsrättsföreningens stadgar, Bostadsrättslagen (BRL) och Lagen om ekonomiska föreningar (FL). Där finns allmänna anvisningar men ingen egentlig vägledning för det vardagliga praktiska arbetet. Detta kan se olika ut beroende på exempelvis bostadsrättsföreningens ålder och storlek.

I princip kan styrelsens ansvar sammanfattas i följande punkter:

• Förvalta föreningens fastigheter och övriga tillgångar och se till att de är väl underhållna och hålls i gott skick.
  • Sörja för en tillfredsställande organisation.
  • Se till att redovisningen fullgörs enligt lag och att medelsförvaltningen är ordnad på betryggande och ändamåls enligt sätt.