Bredband/IP-telefoni samt Kabel-TV

Bredband/IP-telefoni

I fastigheterna finns ett bredbandsnät (LAN) med uttag i alla lägenheter installerat. Genom detta kan man ansluta sig till Bahnhofs nätverk med upp till 1000/1000 Mbit/s.
Det är Bahnhof som ansvarar för service och underhåll på uppkopplingen samt tar emot felanmälan på nedanstående nummer.

010-510 00 00

Har du problem med internet eller wifi kan denna sida vara till hjälp. https://bahnhof.se/privat/kundservice/

Föreningen har ett gruppanslutningsavtal med Bahnhof som innebär att abonnemangskostnaden för bredband och telefoni ingår i din månadsavgift. Alla eventuella övriga tjänster får du själv stå för, t.ex. säkerhetspaket, lagringsutrymme, samtalsavgifter eller kanalpaket.
Bredbandsabonnemang kan även tecknas med Tele2 (se Kabel-tv) för anslutning via kabel-tv-uttagen, samt via ett stort antal teleoperatörer för anslutning via telejacken. Alla sådana abonnemang och kostnader ingår inte föreningens gruppanslutning, d.v.s. du får själv stå för hela den kostnaden.

Kabel-tv

Kanalutbudet levereras av Tele2, telefon 90 222.

Kollektivt tv-utbud
Det kollektiva tv-utbudet till boende innehåller några av de viktigaste och vanligaste tv-kanalerna i Sverige. Det går också att streama tv-kanalerna i appen Tele2 Play i hela EU/EES, men då behöver boende först registrera sig för tjänsten här. Tele2 Play finns som app till mobiler, surfplattor och dator. För att se exakt vilka kanaler som ingår på en adress som är ansluten till FiberKoax kan du söka här.
När du registrerat dig kan du logga in i appen Tele2 Play med Mobild BankID.

Skulle du vilja utöka tjänsten från Tele2 erhåller du en rabatt på detta genom gruppavtalet. Här kan du söka alla TV- och streamingpaket.

Tele2 ansvarar också för service och underhåll på föreningens kabeltvnät, förstärkare mm och tar emot felanmälan på ovanstående nummer. 

Abonnemang kan även tecknas med Telenor som levererar kabel-tv via föreningens fibernät.