FAQ

    Här har vi samlat svar på frågor som ofta kommer in till föreningen. Förhoppningsvis kan du få svar på din fråga här!

    Hur kommer jag igång med internet? Det finns ingen router?

    Föreningen har ett gruppavtal med Telenor. Kontakta dem och uppge din adress, så hjälper de dig igång och skickar utrustning till dig.

    Elen försvann i min lägenhet men den fungerar hos grannen. Är något trasigt?

    Är du nyinflyttad - kontrollera att du anmält inflytt till Tekniska verken och ditt elbolag. Detta sker inte automatiskt - du behöver ordna det själv.

    Annars, kontrollera säkringsskåpen, både det inne i lägenheten samt det som sitter utanför din ytterdörr (bakom den stora grå luckan).

    En lampa blinkar på min ventilationsanläggning och det är dags för filterbyte. Hur gör jag?

    Föreningen har ett avtal med Assemblin som kommer ut med jämna mellanrum och byter filter i samtliga lägenheter. Du behöver alltså bara avvakta.

    Varför får jag påminnelse om lägenhetsavgiften?

    Du ansvarar själv för att se till att avgiften är betald i tid inför varje ny månad. Om du nyligen anmält e-faktura eller autogiro kan det dröja upp till tre månader innan tjänsten kommer igång ordentligt.

    Hur många nycklar ingår när jag flyttar in i min bostad?

    Som standard ingår fyra nycklar till bostaden och två nycklar till garaget (om du hyr ett sådant). Utöver detta kan tidigare ägare ha beställt extra nycklar, som givetvis också ska överlämnas vid flytt. Behöver du beställa nya nycklar eller byta lås, måste detta göras genom föreningen. 

    Hur betalar jag min garagehyra? Jag har inte fått någon avi.

    Garagehyran kommer på samma faktura som avgiften för ditt boende. Från det att du skriver på hyresavtalet för garaget så kan det dröja ett tag innan det registreras i systemet. När garagehyran väl dyker upp på fakturan kan det hända att du första gången får betala garagehyra retroaktivt. 

    Hur kommer jag igång med elbilsladdning?

    För att ladda din bil vid någon av de publika stolparna behöver du bara scanna qr-koden på respektive stolpe och följa anvisningarna. Vill du komma igång att ladda din bil i ditt garage eller din carport behöver du aktivera din laddare. Detta gör du genom att kontakta Re&Go