Trivselregler

Styrelsen beslutade 2011-09-04 att införa trivseltider.

Tänk på att visa hänsyn till dina grannar när det gäller ljudnivå.

Följande tider gäller för när det ska vara tyst i föreningen om  kvällarna:

Söndag-torsdag                   kl. 22.00

Fredag-lördag                      kl. 23.00

Renovering och dylikt ska ske inom dessa tider:

Vardagar                            kl. 07.00 – 19.30 (högljudd)
                                             kl. 19.30 – 21.00 (lågmäld)
 Helger (och röd dag)         kl. 10.00 – 18.00

Övrig tid ska det vara tyst och lugnt.

Det är inte tillåtet att såga/slipa på balkongen då damm/spån och oljud kan störa dina grannar. Det är inte heller tillåtet att skaka t ex sängklädet eller dylikt från balkongen.

När du renoverar är du välkomme att använda Hobbyrummet. Ta kontakt med vicevärden/styrelsen för att låna en nyckel.

Kontakter:

• Felanmälan HSB 010-442 40 00
  • Vid problem med skadedjur, Nomor 013-29 04 25
  • Vicevärd Lars Fornlund 010-442 40 82
  • Vid frågor till styrelsen styrelsen@tibasten.se

Vid störningar

Upplever ni att en granne uppför sig högljudt/störigt och inte följer föreningens trivselregler, ta först själva kontakt med er granne. Personen ifråga kanske inte är medveten om att de stör sina grannar.

Skulle personen ifråga fortsätta störa (hög musik/skriker/högljudt festande) efter att ha blivit tillsagd, ringer man störningsjouren, se dokumentet nedan.

Är störningen frekvent, och grannen inte bättrar sig efter tillsägelse, kontakta styrelsen via mail, styrelsen@tibasten.se. Det är då också bra om man upprättat en störningslista som du samtidigt lämnar in till styrelsen. Det blir då lättare för styrelsen att ta ställning till och gå vidare med ärendet. Störningslista hittar du längst ned på sidan.
Det är viktigt att man meddelar styrelsen om annan boende stör, innan det blir ett stort problem.

Upplever du att en granne uppför sig våldsamt eller hotar dig eller annan person, kontakta genast polisen via 112 först och styrelsen sedan!