Om Föreningen

VÄLKOMMEN TILL HSB BRF TOMBOLAN!

Brf Tombolan är områdets fjärde bostadsrättsförening och ett riktigt drömboende för dig som vill bo i ett område som har det bästa av allt!
Du kan snabbt ta dig ner till pulsen i city för ett restaurangbesök eller ta en lugn promenad och lyssna på fågelsång i Valla friluftsområde. Området ligger bra till hur du än väljer att leva ditt liv.

Brf Tombolan är byggd öster om Brf Rotundan. Bostadsrättsföreningen består av tre punkthus, hus A, B och C, alla i 5 våningar. Totalt är det lägenheter i storlek 2-5 rum och kök, 50-119 kvm. Alla lägenheterna har uteplats eller balkong åt öster eller väster. Husens entréer ligger åt öster med ingång från den nyanlagda Hanekindsgatan.

Varje lägenhet har ett lägenhetsförråd som är placerat i källaren på hus A eller på vinden i hus B.

Bostadsrättsföreningen har en gemensamhetslokal med kök, dusch och bastu. Där finns plats för styrelsearbete och möjlighet till övernattning för exempelvis besökande gäster. På taken finns det solceller som bidrar till att minska de gemensamma driftskostnaderna.

Husens fasad passar väl in i tallmiljön. Fasaden är klädd med grå fasadskivor. Balkongerna och uteplatserna är klädda med stående träpanel i furu med en varm kulör. Runt balkongerna är ett galvat smidesräcke monterat. Alla balkonger har belysning och eluttag. De flesta balkongerna på översta våningen är överbyggda med tak. Alla taköverbyggda balkonger och uteplatser är förberedda för inglasning, vilket finns som tillval.
Taket på hus C Hanekindsgatan 1, är utrustat med solpanerler för att erbjuda miljövänlig el till Hus A, B och C.
Dessa solpaneler förser alla allmänna utrymmen i husen med el i källar och vindsutrymmen samt i alla trapphus och garaget. Detta ger de tre husen en tydlig miljöprofil att vara stolt över som boende.

Parkeringsplats till bilen finns att hyra. Parkeringsplatser finns dels i ett underjordiskt garage i fastigheten eller som markparkeringsplatser med motorvärmare utmed norra delen av Gullbergsgatan, ca 150 meter från brf Tombolan.
Garageporten är placerad i hus A på Hanekindsgatan 5 och öppnas med tagg, kod eller fjärrkontroll.

Innergården har gräsytor, planteringar, promenadvägar, liten lekplats och vackra sittplatser. Gården övergår mjukt till omgivningens välbevarade naturmark. Här, mitt i stan, finns möjlighet att höra vinden susa i uppvuxna tallar, fåglar som kvittrar i buskar och grästuvor för barnen att hoppa mellan.