Felanmälan

Vid fel inom egen lägenhet som t.ex.
- strömbortfall
- vattenläckage (akut)
- stopp i avlopp som kräver akut åtgärd
- stopp i köks- och badrumsavlopp.
gör du en felanmälan genom att ringa HSB Östergötlands felanmälan 010-442 40 00
Där tar kundsupporten emot din anmälan vardagar mellan kl. 07.00–16.00 övrig tid se nedan.
Eventuella kostnader tillfaller bostadsrättsinnehavaren.

Vid tveksamheter kontakta vicevärd Lasse på mail lasse.onnegren@icloud.com eller vidingsjo3@gmail.com
alternativt per telefon 0705-14 26 04

Jour/beredskap hos HSB upprätthålls kvällstid och helgdagar. Vid akuta fel under dessa tider var god ring HSB Östergötlands felanmälan på samma telefonnummer 010-442 40 00

Det går även att göra anmälan digitalt, vid icka akuta ärenden, på HSB Felanmälan

Felanmälan genomförs/handläggs av vicevärd för följande åtgärdsbehov i respektive lägenhet:
-  utanför lägenheten vilket inkluderar även ev. fel på lägenhetens ytterdörr,
   fönster och balkong-/altandörr
-  när det gäller vattenläckage (ej akut), värme, kall- och varmvatten
-  i tvättstugor och i andra gemensamma utrymmen
Syftet är att förhindra onödiga reparationer/kostnader och samordna reparationer