Gårds/Trivselregler

Gårds/Trivselregler i BRF Blåklinten
  • Anslag får inte sättas upp på byggnader eller dörrar
  • Låsta anslagstavlor finns på varje gård , kontakta vicevärden om anslag önskas sättas upp.
  • Lekplatserna ska hållas snygga och rena. Ta bort egna tillhörigheter. Kvarlämnat gods kan komma att kastas. Anmäl skadad eller trasig utrustning som tillhör föreningen till vicevärden
  • Fotboll får inte spelas på föreningen gräsytor/gårdar. Fotbollsplan finns utanför A-gården.
  • Fotboll får inte heller ske mot föreningens husväggar.
  • Lek och spel i carportar är förbjudet.
  • Katter och hundar skall hållas kopplade och får inte rastas i sandlådor, i våra lekplatser eller i våra innergårdar osv.
  • Det är inte tillåtet att köra motordrivna fordon på gångvägarna. Endast i samband med lastning och lossning av tungt gods får motordrivna fordon köras in på gårdarna. Matkassar räknas inte som tungt gods.
  • Vänligen håll en god ton och visa respekt mot grannar och besökare

Med vänliga hälsningar.

Styrelsen