Vi stödjer inte längre, fullt ut, webbläsaren Internet Explorer (version 11 eller tidigare) då detta är en gammal webbläsare som inte längre underhålls av Microsoft och inte fungerar med modernare webbteknik. Därför rekommenderar vi att ni istället använder er av någon av dessa webbläsare: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge eller Apple Safari

Felanmälan

När du anmäler i telefon eller via ärende i Mitt HSB så är det svårt för den som emottar din anmälan att veta vart felet är, oftast upptäcks det på plats. Nedan kan du läsa om vad du som hyresgäst eller bostadsrätts innehavare kan debiteras av vid en felanmälan. 

Hyresgäst i HSB Hyresfastigheter

Det finns många förebyggande åtgärder för dig som hyresgäst att vidta för att förhindra att fel uppstår i den lägenhet som du hyr av oss på HSB. Några av de mest vanliga förekommande fel går även att åtgärda själv.

Här kan du läsa mer om vad du som hyresgäst själv ansvarar för att åtgärda i din lägenhet och kommer bli debiterad för vid en felanmälan.

English version of tenant's responsibility.

 

Bostadsrättsinnehavare

I din förenings stadgar står det vad du som bostadsrätts innehavare ansvarar för att åtgärda i din lägenhet och vad som är bostadsrättsföreningens ansvar. 
Din förenings stadgar hittar du i Mitt HSB under föreningens dokument. Har du övriga frågor, ta kontakt med din förening. 

 

Felanmälan kan enbart göras när man är inloggad på Mitt HSB. Detta för att göra hanteringen så smidig som möjligt för både er och oss.

När felanmälan görs i inloggat läge kan du hela tiden följa statusen på ärendet via din sida på Mitt HSB. 

OBS! Om du bor i hyreslägenhet och har frågor om skick på lägenheten, eventuell omtapetesering eller målning, var god kontakta förvaltaren för din bostad i den stad du bor i.

Norrköping
Finspång
Söderköping

 

För att logga in klickar du på Logga in i den gula menyn. imageb8799.png

Efter det loggar du in med dina inloggningsuppgifter, användarnamnet är ditt personnummer, 10 siffror utan bindestreck och det smidigaste sättet att logga in är med bankid. Om du inte har något bankid kan du logga in dig med det lösenord som du har fått skickat till dig när du registrerade dig som medlem. Har du glömt/tappat bort ditt lösenord kan du beställa ett nytt genom att klicka på Glömt lösenord? 

imageljjg.png

När ni loggat in klickar ni i toppmenyn på Ärenden & Felanmälan
imageg1qgn.png

Efter det klickar ni på Skapa Felanmälan, era lägenhetsuppgifter är redan förifyllda då. Om ni inte skrivit in kontaktuppgifter behöver ni göra det i detta steg.