Inglasning och målning av balkong

Man får måla eller glasa in sin balkong, men det finns lite att beakta innan man sätter igång. För inglasning krävs byggnadslov.

Föreningen har idag ett gällande byggnadslov, som vi tillsammans med KJ glas i Everöd sökt. Det är då det utförandet som gäller, och anlitar man KJ glas behövs ingen ansökan eller meddelandeskyldighet till styrelsen. Kontaktuppgifter till KJ glas finns under medlemsfliken.

Vill man anlita någon annan entreprenör, krävs styrelsens godkännande samt bygglov för detta.

Föreningen har inget underhållsansvar för inglasningar , detta ligger på lägenhetsinnehavare. Som köpare till lägenhet, med inglasad balkong i föreningen, tar man över underhållsansvaret av säljare.

Vid inglasad balkong, får man måla eterniten vit. Färgen bekostar man då själv. Föreningen tillhandahåller blå färg för eterniten, samt vit för tak och putsväggar. Detta kan hämtas på V-värdskontoret under exp. tid. Inga andra färger är tillåtna.