Välkommen till Brf Mandolinen

Med sitt lugna läge intill naturen, men ändå nära service som mataffärer, skolor, förskolor, lokal- och regionbuss, är Mandolinen det ideala boendet för såväl barnfamiljer som mindre hushåll.

Mandolinen byggdes 1992 och omfattar 106 lägenheter i alla storlekar från 2 till 6 rum och kök.

Närmast Flygelvägen ligger tvåvåningshus med 2- och 3-rumslägenheter. Samtliga lägenheter på bottenvåning disponerar över en egen trädgård, medan varje lägenhet på övervåningen har utgång till en rymlig balkong från vardagsrummet.
Innanför tvåvåningshusen ligger radhus med 3- till 5-rumslägenheter i 1-1,5 plan, som alla har generösa trädgårdar.

Till varje lägenhet hör en privat parkeringsplats på någon av de båda parkeringarna med infart från Flygelvägen.
Här finns dessutom ett antal betalparkeringsplatser avsedda för besökare till de som bor i området.

Uppvärming sker främst genom föreningens bergvärmeanläggning, som vid behov kan kompletteras med gas.

Bredband och IPTV med basutbud, med möjlighet till IP-telefoni genom Telenor är indraget till varje lägenhet och ingår i månadsavgiften.

Genom området sträcker sig ett gång- och cykelstråk som passerar de olika lekplatserna och ramas in av buskar, träd och gräsmattor. Vid fotbollsplanen ligger grillplatsen.
I närområdet finns även en hundrastgård och flera idrottsplaner för bl.a. bollspel, tennis och friidrott.

Vid den norra parkeringen ligger kvartersgården med tvättstuga och en gemensamhetslokal med kök, som varje medlem har möjlighet att använda kostnadsfritt två gånger varje månad. Intill kvartersgården ligger vicevärdsexpeditionen.

Vid båda parkeringarna finns hus med trädgårdsredskap som föreningens medlemmar kan låna.

Vid parkeringarna finns sophus för mat- och hushållsavfall.
På den norra parkeringen står återvinningscontainern för föreningens källsortering.

Intill Mandolinen ligger Flygelskolan (åk F-3). Granne med Flygelskolan ligger Östratornskolan (åk 4-9) och bara lite längre bort ligger Munspelet (F-3) och Mårtenskolan (F-5).

De närmaste förskolorna är OrkesterparkenBlåklinten och Gåsatoften som drivs av kommunen, samt Triangeln, en Montessoriförskola som Svenska kyrkan driver, och personalkooperativet Östra Torns Montessoriförskola

Närheten till gång- och cykelstråket Hardebergaspåret erbjuder en snabb väg in till centrala Lund och här är även nära till såväl lokal- som regionalbuss.
Med bil är man snabbt ute på ringvägen och därifrån vidare mot E22.

Tack vare de goda kommunikationerna och närheten till Ideon, LTH, Ekonomihögskolan, Max IV och ESS är Mandolinen ett område som förenar tillgänglighet med en grön, avkopplande miljö.

Välkommen att bekanta dig närmare med Mandolinen!