Kabel-TV

Föreningen har avtal med Tele2 om ett grundutbud av DigitalTV-kanaler. För att se den aktuella förteckningen, gå till https://www.tele2.se/kundservice/tv-och-play/grundutbud och sök på din adress.

Att se grundutbudet

Så länge man har en någorlunda ny TV (senare än 2008) ska ingen extra utrustning behövas för att söka fram samtliga digitala Tv-kanaler i grundutbudet. Vid frånvaro av bild eller andra frågor, kontakta Tele2s kundtjänst.

Att beställa fler kanaler

Gå till https://www.tele2.se/ och välj ”TV & PLAY” för att se möjliga alternativ.

Att strömma TV till surfplatta, mobil osv.

Det är möjligt att se kanalerna i grundutbudet även vid datorn, på mobil eller surfplatta, utan extra kostnad. Gå till https://www.tele2.se/kundservice/tv-och-play/tele2-play-kom-igang och scrolla ned till rubriken ”Har du Tele2 Play för grundutbud”. Följ anvisningarna.

Felanmälan av Kabel-TV

Tele2s tekniska support nås på telefonnr 90 222 (har öppet vardagar och viss tid lördagar).
Tele2 har även en tjänst för driftstatus på sin sida, samt en för felsökning av utrustning. Den senare kräver att man har registrerat konto hos Tele2. Båda nås på adressen https://www.tele2.se/kundservice/drift-och-felsok. Välj ”TV” och driftstatus via fiber, eller använd felsökaren.