Felanmälan

Det är inte alltid lätt att veta vad man kan anmäla som fel när man bor i en bostadsrättsförening. Som ägare av en bostadsrätt så har man ganska långtgående ansvar när det gäller fel och underhåll. Titta först i dokumentet för att få vägledning, ligger på fliken " Vilken ansvar har du för underhåll i lägenheten". 

 Länk till HSB:s felanmälan:

https://www.hsb.se/sodertalje/felanmalan/

Du kan även göra en felanmälan genom att ringa :

Mån 8-18

Tis-Fre 8-12

010 - 442 56 50

----------------------

Tis-Tor 12-16

Fre 12-15

010 - 442 56 90

----------------------

Akuta ärenden på andra tider än ovan:

Jonssons Fastighetsjour 08-551 512 55

 

---------------------------------------------------

Vicevärd, som kan svara på generella frågor: 

Filip Tasic

filip.tasic@hsb.se

Telefon: 010-442 56 59

_____________________

 

Telia

Vid fel på Bredband, TV och IP Telefoni så kontakta Telia på 90 200.

Telia är vår tjänsteleverantör d.v.s. ansvariga för Bredband, TV och IP-Telefoni. Nätet fram till huset ägs av Svenska Stadsnät ( del av Telia ). Ibland om man ringer Telia och ska felanmäla så säger dom att dom inte är ansvariga vilket är fel !!! Svenska Stadsnät hänvisar på sin hemsida till tjänsteleverantör vid fel. 

------------------------------------------------------

Cylinda Vitvaror ( Kyl, Frys, Spishäll, Ugn, Mikro, Tvättmaskin och Torktumlare )

Felanmäls på Cylinda : 

https://www.cylinda.se/bokaservice

Telefonnummer: 0771 - 25 25 00
Öppettider: vardagar kl. 07:45 – 16:00

Ange kontraktsnummer 08000, Garantibevis finns längst ned på sidan. 

Vi har garanti t.o.m. 2023-09-30