Trivsel i Fållan

Texten nedan är framtagen som ett komplement till föreningens stadgar. Du kan även ladda ner texten som en PDF längs ned på sidan.
  1. Som bostadsrättshavare är vi aktsamma om och vårdar väl både egna bostaden och föreningens egendom i övrig. Enligt stadgarna är alla skyldiga att följa de föreskrifter som föreningen utfärdar. Detta gäller även familjen, gäster och eventuella hyresgäster.
  2. Hushållssopor lämnas väl förseglade i sopmolockerna vid parkeringen (låt dem inte stå i trapphusen). I soprummet finns behållare för plast, glas, papper och elektronik. Följ skyltningen på behållarna. Övrigt avfall ska lämnas på kommunens återvinningsstation.
  3. Observera att det råder parkeringsförbud på gården, då framkomlighet måste säkras för utryckningsfordon.
  4. Portarna ska hållas stängda för att minska inbrottsrisken.
  5. Cyklar, barnvagnar, entrémattor och dylikt får ej förvaras i trapphusen (brandskyddsföreskrifter).
  6. Grillning med elgrill är tillåten på balkonger och uteplatser, men aldrig med kol- eler gasolgrill.
  7. För allas trivsel är det inte tillåtet att röka i husens gemensamma utrymmen eller att slänga fimpar på föreningens mark.
  8. Utan era grannars medgivande bör ni undvika att spika, borra, spela instrument eller musik på hög volym mellan kl 22-07. Tänk på att vissa aktiviteter kan vara störande även under dagtid.
  9. Självklart skakar vi inte mattor eller dylikt på balkongen, då det skräpar ner grannens balkong.
  10. Mat och dylikt får ej förvaras på uteplats, balkong eller i gemensamma utrymmen p.g.a. risk för ohyra och råttor.
  11. Infästning i fasad, balkongräcke eller på föreningens mark får ej ske utan styrelsens medgivande.
  12. Djur och människor ska trivas tillsammans. Tänk på att människor kan ha djurskräck och allergier. Ingen ska behöva besväras av dålig lukt eller oljud.

Felanmälningar görs till HSB kundservice här, på telefon 08 608 68 00.

Var rädd om barn som leker utomhus. Tänk på att köra bil och andra motorfordon med omtanke – kör försiktigt och långsamt.

Hälsningar, Styrelsen i HSB Brf Fållan i Trångsund