Felanmälan

FELANMÄLAN
Om det uppstår ett fel i din lägenhet på dagtid ska du alltid ringa felanmälan för att problemet ska åtgärdas.

FELANMÄLAN: 08-608 68 00
När reparationen är utförd avgör vår förvaltare om föreningen eller du själv ska stå för kostnaden, beroende på felets art. Om du själv blir betalningsskyldig ska du betala fakturan och sedan kan du, om du vill, kvittera ut pengar på HSB-kontoret från din inre fond mot uppvisande kvitto/faktura.

Vid akut felanmälan utanför ordinarie arbetstid, d.v.s. kvällstid och helger ska du alltid kontakta någon i styrelsen först. Orsaken till detta är att jourutryckningar, i många fall onödiga, kostar stora pengar. De vanligaste felen t.ex. strömavbrott, åtgärdar vi därför själva. Alltså ska endast en medlem ur styrelsen ringa jouren. Om detta inte respekteras får du själv betala eventuell onödig jourutryckning.

STÖRNINGSJOUR
Att vi boende visar hänsyn till varandra är ett bra sätt att få ett bra och fungerande boende. Men ändå händer till och från att boende känner sig störda av andra boende. Oftast är det en störning av det mindre formatet som upphör utan påpekan.

Det händer dock att störningen är mer omfattande, vid sådana tillfällen vill vi att ni i första hand själva påpekar för grannarna att de stör. Om inte detta hjälper kan man från den 1 april 2012 ringa till vår störningsjour mellan 20.00 – 04.00 på telefon 0771 – 771100.

Efter ert samtal skickas en bil från störningsjouren ut till Gläntan där störningsjourens personal tar kontakt med den störande grannen och ser till att störningen upphör. Efter varje tillfälle som störningsjouren anlitats upprättas en rapport som skickas till HSB Södertörn och Gläntans styrelse som sen tar ställning till om ytterligare åtgärder ska ske.

ADRESS

BRF Gläntan
Claras Gränd 1-11
141 35 Huddinge



E-post info@brfglantan.onmicrosoft.com