Brf HSB Gröndal

En stark förening med fina hus och ett fantastiskt läge. 146 bostadsrätter samt en hyresrätt som ligger centralt i Nynäshamn men ändå nära naturen med skog och bad. Föreningen är omges av ett stort tomtområde som tillhör Brf Gröndal.

Föreningen består av 3 hus och för varje hus utgör 2 personer ur styrelsen husvärdar. Husvärden ser till att nya medlemmar blir introducerade  och får kunskap om vad som finns och förekommer i föreningen. De flesta tunga åtgärder som en Brf måste göra har gjorts  och det senaste är införandet av ett gemensamt system för brandlarm och vattenlarm. Styrelsen och ordförande har ett utpekat ansvar för säkerheten i en Brf. Dett gäller allt från brandskydd, takskottning, halkbekämpning, lekredskap och  sådant som kan orsaka skada på medlemmar eller folk som besöker området.

Föreningen har installerat 14 laddplatser och 2020 byggdes nya tak och en stor solcellsanläggning togs i drift.

Att underhålla hus är evighetsgöra och för det ändamålet har Brf Gröndal en långtidsplan för underhåll som sträcker sig framåt över 30 år och där de närmaste 5 åren är så detaljerade som möjligt.

Stadgar HSB normalstadgar 2011.5 anpassade för Brf Gröndal antagna vid extra medlemsmöte 2017-10-02