Mellan sjöarna

HSB Brf Husbonden ligger i trevliga Trångsund, beläget mellan sjöarna Magelungen och Drevviken. I dess omgivning finner du stora natursköna strövområden med flertal fina badplatser kring sjöarna. Det goda fiskebeståndet borgar för härligt fiske. Under vintern är skidåkning, isfiske och långfärdsskridskoåkning högt uppskattade friluftsaktiviteter.
Magelungen

Det mysiga torget

Vår fastighet ligger mitt på torget i Trångsund Centrum med olika butiker på några få stegs avstånd. Här finns boulebana, restauranger, bank, café, vårdcentral mm.

Goda kommunikationer

Runt knuten går pendeltåg mot Stockholm samt Västerhaninge/ Nynäshamn. Tågen avgår varje kvart. Till Södra station tar det ca 15 minuter och till Centralstation ca 19 minuter. Från hållplatser utanför huset tar bussen dig till Farsta Centrum, Haninge, Länna handesplats och Huddinge. Under normal trafik tar det med bil ca 15 min till Stockholm.

Fritidsaktiviteter

Här finns aktiviteter för alla åldrar. Vid sjön Magelungen finner du Ågesta Friluftsområde med skid och löpspår, golfklubb, ridklubb, ridskola, brukshundsklubb, och rodd. I Stortorp finns hockeyrink både inne och ute. I Skogås finns simhall och många bra föreningar för bl.a. innebandy, handboll, badmington och fotboll.