HSB Brf Östergården

Brf Östergården ligger i Tullinge trädgårdsstad och består av 32 lägenheter, uppdelade i 8 hus med träfasad. Det är fyra lägenheter i varje hus vilket ger en radhuskänsla. De som bor på övre plan når sina lägenheter via en utanpåliggande trappa och har där sina entrébalkonger. De som bor på nedre plan har två uteplatser som de själva sköter om. Husen är byggda 2012 och är moderna med internetuttag i varje rum. Varje lägenhet har öppen planlösning mellan kök och vardagsrum.

Det finns flera förskolor i närområdet och Trädgårdsstadsskolan med grundskola f-9 med fritidshem. Den ligger på andra sidan Katrinebergsvägen och korsas enkelt via ett övergångsställe med trafikljus. Fotbollsplanen med konstgräs och belysning vid skolan används flitigt på fritiden av boende i närheten. Här finns även en basketplan.

Körsbärsparken ligger nära föreningen och är en uppskattad lekplats för barn i olika åldrar. Hit går du enkelt utan att passera en väg. Här finns både klätterställning, en stor gunga, en jättestor hammock, gröna ytor och en lekplats för de mindre barnen. En vacker park, som är mysig att vistas i.

På 30 minuters gångavstånd ligger Stendalsbadet vid Tullingesjön. Här finns brygga, lekplats och beachvolleybollplan.

På cykelavstånd ligger Tullinge centrum där pendeltåg finns. Här finns även en stor infartsparkering. Pendeltåget från Tullinge tar 22 minuter till Stockholm city. Du kan även ta dig med buss till Tullinge centrum eller Flemingsberg för vidare resa mot stan, Södertälje eller fjärrtåg ut i landet.

I Tullinge centrum finns bland annat mataffär, apotek, bank, bibliotek, presentbutik, pizzeria och Tegners bageri som gör fantastiska bakverk. Klart värt ett besök. Ica Maxi Flemingsberg ligger på 5 minuters bilavstånd från föreningen.

Andra naturområden som ligger nära är Flottsbro friluftsområde, Lida friluftsgård och Brantbrinks idrottsplats.

Flottsbro ligger på cirka 12 minuters cykelavstånd. Här finns både bad och motionsspår på sommaren, under vintern finns en populär skidbacke.

Lida friluftsgård ligger 13 min med bil från föreningen. Här finns både bad, stora grönområden, motionsspår och ett värdshus som serverar lunch och fika.

Brantbrinks idrottsplats har flera fotbollsplaner med konstgräs, en ishall, tennishall och elljusspår, som under vintern används som skidspår.

Trivsel & förhållningsregler

Ekonomi