HSB Förvaltning, service och felanmälan.

Vänd dig till HSB om något händer i din bostadsrätt.

Om fel uppstår i din lägenhet:

Kundtjänst, felanmälan och fastighetsservice hos HSB med jour dygnet runt:  010-303 23 00.
(Vid akuta fel på kvällar och helger vidarekopplas felanmälan till SOS Alarm.)
Felanmälan via hemsidan: www.hsbportalen.se

Åtgärder och arbete utanför föreningens avtal med HSB

Om en boende behöver hjälp med "mindre" egna arbeten som inte ingår i föreningens avtal med HSB då betalar den boende hela kostnaden för HSB:s arbete. HSB fakturerar den tid som går åt för arbetet och den minsta tid som debiteras den boende är 1 timme. Kontakta HSB förvaltare eller fastighetsskötare för att få förslag och prisuppgift för det arbete du behöver få utfört. Se kontaktuppgifter till förvaltare/fastighetsskötare på anslagstavlan vid din portingång.

Upplåsning av din lägenhet.

Upplåsning av lägenhet via HSB-jouren debiteras direkt den boende. 

Medlemsförmåner HSB

På HSB-portalen finns även annan bra information till medlemmar samt medlemsförmåner att ta del av.