Välkommen till Gävlehus 11!

Gävles största bostadsrättsförening.

Föreningen grundades 1966 och består av arton hus med över 400 hushåll, omgivna av grönområden i Sätra, en av Gävles nordliggande statsdelar, tio minuter från Gävles statskärna. Föreningen har fått sitt namn från att helt enkelt varit den 11:e bostadsrättförening att grundas i Gävle av Riksbyggen.

Lägnheterna utgörs av 72 stycken 1:or, 123 2:or, 152 3:or och 54 4:or.

Tätt intill bostadshusen finns skogen med elljusspår och tillgänglighetsspår, närhet till kommunla transporter, affär, apotek, restauranger, frisör, bibliotek, idrottsanläggningar, skolor m.m.

På denna historiska mark har Brf. Gävlehus 11 värnat om medlemmar, byggnader och gemensamma intressen sedan sent 60-tal och än idag söker sig nya intressenter hit för att få ta del av gemenskapen, naturen och tryggheten i en stark förening.

Gävlehus 11 tänker långsiktigt, hållbarhetsmässigt och skapar ständigt förbättringar baserat på medlemmarnas trivsel och trygghet i fokus, att vara följsam samtiden men inte tumma på en god ekonomi.