Bekvämligheter i området

Gävlehus 11 erbjuder möjligheter som talar till alla åldersgrupper och skapar förutsättningar till en mängd olika fritidssysselsättningar. I hjärtat av området finns boulebanor, utegym, fyra olika grillplatser, en rymlig hundgård samt en stor gräsmatta för olika utomhusaktiviteter. För barnen finns många små lekplatser samt en pulkabacke vintertid.

Varje vecka serveras det till fika och samvaro i en lokal i ett av bostadshusen för en mindre slant.

Under våren bjuder föreningen in till containerdagar då möjlighet till att bli av med grovsopor i ett par containrar finns. På kvällen blir det korvgrillning, fika och samkväm med andra medlemmar i föreningen.

Andra faciliteteter:

-Bastu

-Övernattningslägenhet för gäster till medlemmarna med fyra rum till rimligt pris.

-Grovtvättstuga

-Vävstuga och hobbyrum (om du t ex behöver såga, måla eller reparera något)

-Extra förråd i olika storlekar finns att hyra för medlemmar.

-15 pallkragar som går att hyra.

-Bärbuskar och fruktträd

-Cykelutrymmen

-Skyddsrum

Parkering

-60 parkeringsplatser med motorvärmaruttag

-17 elladdstolpar för elbilar.

-199 garageplatser - både varm- och kallgarage

-20 uppställningsplatser för husvagnar och släp

El och Internet

Föreningen har valt att baka in el från Gävle energi och Halebops bredband (1000/1000 mbit) i hyran. År 2024 togs de nyinstallerade solcellerna på tre av hustaken i bruk.

(Bokning av övernattningslägenhet, förfrågningar kring extraförråd, garage, husvagnsplatser, vävstuga m.m görs via vicevärden på expeditionen.)