Återlämning av modemet sker en månad efter övergången till fiberbredband.
Modemet är den svarta lådan med texten 'technicolor' som du hämtade ut och kopplade in i mars.
Från och med 2026‑07‑01 kommer leveransen av bredband övergå till fiber.
Du kopplar då om din router från modemet till din tjänstefördelare som installatör monterat i din bostad. Bredbandstjänsten via modemet kommer att fungera parallellt fram till 15 juli.
Bredbandsmodemet ska återlämnas till Sappa, vi ber dig därför att lämna bredbandsmodemet och den medföljande antennkabeln samt kraftkabeln i samlingslokalen i Kvartershus 2 2026-08-01 eller 2026-08-15 mellan 10.00 - 12.00.
Behöver Du hjälp med inkoppling av fiberbredband finns instruktioner på https://sappa.se/kundsupport/kundsupport-bredband/kom-igang-med-bredband-router