Årsstämma

Varje år håller föreningen årsstämma i maj månad.
Årsstämman är föreningens högsta beslutande organ.
Som medlem i föreningen kan du lämna in motioner (förslag till förändringar) som behandlas av årsstämman.

Årsstämman kan delas upp i fyra viktiga delar.

1. Styrelsen redovisar sin förvaltning för föregående år med årsberättelse och ekonomisk berättelse.

2. Revisorerna lämnar sin berättelse från sin granskning av styrelsens förvaltning och årsstämman prövar frågan om ansvarsfrihet för styrelsen.

3. Valberedningen lämnar förslag på styrelseledamöter och övriga funktionärer för kommande verksamhetsår. Stämman beslutar.

4. Stämman behandlar övriga viktiga frågor enligt styrelsens förslag samt medlemmarnas motioner.

5. Stämmoprotokollet finner du på HSB Brf Pernaus intranät. För att komma åt det behöver du logga in på "Mitt HSB", välj därefter "Mina sidor" och sedan "Mina dokument".