Välkommen till Brf Skopan

HSB Bostadsrättsföreningen Skopan bildades den 4 nov 1969. Fastigheterna byggdes åren 1963-65.

Föreningen består av sex huskroppar med sammanlagt 169 lägenheter samt ett garage i två plan med c:a 80 platser i varmgarage, och ungefär lika många i ”kallgarage” med motorvärmare. I övrigt finns på föreningens tomtmark ett miljöhus för källsortering och kompostering av sopor. Inom hela bostadsområdet finns det ca 50 gratis gästparkeringsrutor.

Nära till allt

Skopan ligger inom behagligt gångavstånd till ICA-affär, friluftsområde, idrottsplats, gokartbana, lunchrestauranger, bowlinghall, innebandyhall, skolor mm.
Vintertid finns skridskobana för långrör, hockeyhall, skidspår i internationell klass men även för motion, elljusspår och curlinghall.
Det är c:a en km till stadens centrum. Lätt att gå ner till centrum men jobbigt att gå hem då det är ett kraftigt motlut sista biten. Men det är ett pris man får betala när man bor på toppen av Ö-vik.