Bredband

Information om gruppanslutningsavtalet mellan Brf Skyttegården och Telenor

Förmånligt avtal med Telenor.

Det nya gruppanslutningsavtalet startade 1 december 2016.

OBS! Routern ska överlåtas till den nya ägaren, inte skickas tillbaka. Den nya brf-medlemmen övertar normalt den från Telenor utlånade routern men behöver meddela sina uppgifter och person nummer till Telenor!

Gör så här: Den som flyttar ut, Fyll i en överlåtelseblankett som sedan lämnas kvar i lägenheten till den som flyttar in.

Den som flyttar in skickar sedan lappen till Telenor med sina uppgifter. Överlåtelselappen kommer att läggas i brevlådan när styrelsen vet om försäljning/avflytt, Om lapp saknas ändå hör av er till någon i styrelsen!

Gruppanslutningsavtalet ger de boende tillgång till bredband med 250 Mbit/s i ned­laddning och 100 Mbit/s i uppladdning samt bredbandstelefoni. Samtalskostnader på telefoni tillkommer för den boende. Uppgradering av bredbandshastigheten är möjlig och följande priser gäller utöver det som föreningen betalar (500/100 Mbit/s – 379 kr, 1 000/100 Mbit/s - 399 kr).

Telenor lånar ut bredbandsrouter kostnadsfritt. Fraktkostnad på 96 kr faktureras vid beställning. Routern har fast och trådlöst internet samt telefoniuttag.

Med föreningens abonnemang har de boende rätt till Technicolor 799vacXtream.