Parkeringsplatser

På föreningens fastigheter finns totalt 37 parkeringsplatser. Av dessa är 26 st med motorvärmaruttag och 11 st utan motorvärmaruttag.

Regelverk för parkeringsplats inom Brf Skyttegårdens område

Grundregler

1. Bilen som parkeringsplatsen är avsedd för ska ägas av medlem med körkort och som bor i Brf Skyttegården eller person som också är mantalsskriven på samma adress som huvudägaren.
  2. Parkeringsplatsen ska enbart användas för parkering av egen bil
  3. Parkeringsplatsen ska utnyttjas permanent under huvuddelen av året
  4. En parkeringsplats per lägenhet kan disponeras
  5. Parkeringsplats får ej användas av bil som är avställd / har körförbud.
  6.  Fastighetsmäklare kan ej sätt upp sin kund i parkeringskön. Att ställa sig i parkeringskö kan endast den som har fått medlemsskapet godkänt av HSB och av föreningen.

Parkeringsplatser

Villkor för att hyra en parkeringsplats är följande

1. Parkeringsplatsen får endast användas av boende och/eller besökare till boende i föreningen

2. Fordon som står parkerade på parkeringen skall vara i körbart skickas och brukas regelbundet, dvs. fordonet skall vara inregistrerat och brukbart enligt vägverkets register.

3. Hyresgäst äger inte rätt att utan tillstånd från föreningen hyra ut parkeringsplats i andrahand.

4. Föreningen äger rätt att ändra avtalets villkor under hyresperioden. Hyresgäst skall informeras om ändringarna senast tre månader innan ändringen börjar gälla.

5. Hyresgäst och föreningen har ömsesidigt tre månaders uppsägningstid

6. Bryter Hyresgäst mot villkor 1, 2 eller 3 i detta avtal, har föreningen möjlighet att säga upp avtalet med omedelbarverkan.

7. Hyresgäst kan inte begära ersättning om parkeringsplatsen är oanvändbar med anledning av
- naturfenomen
- underhållsarbete utfört av föreningen

8. Föreningen ansvarar inte för skador på uppställda fordon, om inte skadorna uppkommit av föreningen.

9. Parkeringen tillfaller föreningen om medlem flyttar från föreningen