Välkommen till BRF Vallaskogen

Bostadsrättsföreningen Vallaskogen är belägen på Frimans väg på Frösön, i södersluttning ner mot Storsjön och med utsikt över Oviksfjällen.

Föreningen äger fastigheten Vallacentrum 8, byggd år 1981-82 i vilken man upplåter bostadsrätter och lokaler. Fastigheten är fullvärdesförsäkrad. Kollektivt bostadsrättstillägg ingår.

Föreningen har 141 lägenheter (bostadsrätt), 52 förråd (hyresrätt), 106 garageplatser samt 57 bilplatser.

Ca 300 meter österut ligger Valla Centrum med affär, fritidsgård, förskola/fritidshem och skola. Även bibliotek finns.

Flera av lägenheterna är anpassade till rörelsehindrade. Även gångvägen till Valla Centrum är asfalterad vilket underlättar för de som behöver rullstol.

Mellan Valla Centrum och Vallaskogen ligger ett orört skogsparti med en liten motionsslinga som är c:a 1,3 km lång. I närheten av bostadsområdet ligger ett område med gemensam odling där det finns möjlighet att tillsammans med andra odla egna grönsaker, potatis och blommor.

Nedanför Vallaskogen finns en allmänning som går ända ner till stranden. Också detta är en fin tillgång för oss som bor här. Det förekommer en hel del korvgrillning och annat där.

Kommunikationerna är mycket goda. Busshållplaster finns på Vallsundsvägen och Valla Centrum.