Lägenheter

Här finns en beskrivning på våra lägenheter och längst ner länkar till planritningar.

Genomgående för samtliga lägenheter är följande:

- Entré till lägenheten sker som regel direkt utifrån.
- Ett ljust och rymligt matrum på 10 - 13 m2 finns i anslutning till köket.
- Kabel-TV-anslutning finns i alla lägenheter. Com Hems basutbud ingår i månadsavgiften.
- Bredbandsanslutning finns i alla lägenheter. Föreningen har ett gruppavtal med ComHem. Avgift för bredbandsabonnemang ingår inte i månadsavgiften.
- Köket är förberett för diskmaskin.
- I badrummet finns badkar, torkskåp (om det inte är kasserat) och plats för tvättmaskin/torktumlare.
- I området finns en kvartersgård med tre tvättstugor, bastu,övernattningsrum, samlingssal, kök och vicevärdskontor. Bredvid kvartersgården ligger föreningens återvinning.
- Parkering. Uteplatser med motorvärmaruttag, kallgarage med motorvärmaruttag och varmgarage finns att hyra.

2 Rum & Kök

Det finns två olika typer av 2:or i området, den ena är på 73 m2 (16 st) & den andra på 78,5 m2 (16 st).
Båda dessa lägenhetstyper ligger i markplan med entré direkt utifrån.
Utanför Köket finns en uteplats.

3 Rum & Kök

I föreningen finns det tre olika typer av treor.

Den största typen är en etagetrea på 97,5 kvm (16 st) som ligger längst ner i området. Ingång till lägenheten sker uppifrån via ett trapphus. Lägenheterna har både en balkong och en uteplats med utsikt mot Storsjön. Passage inomhus till varmgarage.

De andra typerna är på 88,5 resp. 95 kvm och ligger på andra plan med egen ingång. Lägenheterna har även en balkong med utsikt ner mot Storsjön.

Till de flesta treor hör ett lägenhetsförråd som finns i källare eller garage.

4 Rum & Kök

Det finns två typer av fyror i området 116,5 (20 st)
resp. 129 (18 st) kvm.

Den mindre varianten ligger i flerfamiljshus och har uteplats, balkong, bad- & duschrum.

Den största lägenheten är ett radhus med badrum, duschrum, tvättstuga och stort förråd. Dessa lägenheter är anpassade för rörelsehindrade. Stort badrum, inga trösklar, breda dörrar, rymligt kök där man har möjligt att sätta in ett höj- och sänkbart kök. Trappan till nedre våningen är rak vilket underlättar för trapphiss.