El & multimedia

Vi har en gruppanslutning och bredbandet som är obligatoriskt betalas via avgiftsavin.
Som kund hos Telenor har man också ett visst grundutbud för TV:

Vad behöver man göra när man flyttar från adressen?
Kontakta Kundservice på 020 – 222 222 så hjälper dom till att avsluta tjänsterna och skickar ut en retursedel. Hårdvaror som man har lånat skickas tillbaka med hjälp av retursedeln (Router + Tv-utrustning)

Finns Telenor på den nya adressen och man önskar att vara kvar som kund (med ett annat pris på tjänsterna) så behöver man inte returnera tillbaka hårdvaror då de kan användas på den nya adressen

Vad behöver jag göra när/ eller innan jag flyttar in?

Kontakta Kundservice på 020 – 222 222 så hjälper dom till att registrera tjänsterna som föreningen har avtalat om, samt skickar ut ny hårdvara som router och tv-utrustning.

Kundservice hjälper även till att uppgradera hastigheten på Bredbandet / Ökar kanalpaketet på Tv om man önskar det

 

Andra alternativet är att göra en överlåtelse (kräver BankID) via denna länk: https://www.telenor.se/support/priser-villkor-och-blanketter/overlatelse-av-abonnemang/bredband-tv/

Utrustningen lämnas då kvar i bostaden.

 

Har man fått hårdvara i sitt namn, Tv-box eller router så är det låneutrustning vilket vi informerar i samband med beställningen.

Har man flyttat in i bostaden där Tv-utrustningen redan finns, så har man ingen koppling till den hårdvaran – och behöver därför inte returnera den.