Om föreningen

Bostadsrättsföreningen Asplunden bildades 2008 och har adress Armégatan 1–7 samt Lundagatan 1B och 1C. Föreningen ligger i östra Huvudsta med promenadavstånd till Karlberg och Hornsbergs Strand (Kungsholmen).

Föreningen består av 118 lägenheter fördelade på två huskroppar i vinkel mot varandra och med en stor grön innergård med grillplats och lekhörna. Under innergården finns ett varmgarage för medlemmar att hyra.

Kommunikationerna är utomordentligt väl tillgodosedda med bussar som stannar utanför fastigheten och gångavstånd till T-bana, Västra Skogen eller Solna Centrum.

I närheten växer även ett nytt område fram i Norra Karlberg/Ingentingområdet som kommer att bestå av bostäder och kommersiella fastigheter. Vi anser att detta kommer att bidra positivt till vår förening i form av närbutiker, restauranger, förskola och på sikt bli en mer levande stadsdel. Det nya området kommer även göra vår förening mer attraktiv.

I vår förening strävar vi efter en god trivsel och grannsämja. Våra medlemmarna efterlever detta bra. Föreningens ambition är att bibehålla och stärka varumärket ”Asplunden” med olika investeringar i fastigheten, genom satsningar både inom den inre- och yttre miljön som vi anser mycket viktig.

Föreningen har matavfallssortering på frivillig basis och ett stort antal hushåll är anslutna. Vi hoppas på en ökad anslutning för att bidra till en bättre miljö och på sikt få ner våra kostnader för sophantering.

Föreningens målsättning är: Bra trivsel, god ekonomi som ger en attraktiv boendeform och värdetillväxt på lägenheterna. Eventuella överskott skall kunna gå tillbaka till medlemmarna som lägre avgift eller i form av värdehöjande investeringar i fastigheten.