Valberedning

På årsstämman är det valberedningen som föreslår namn på personer som de tycker skall ingå i styrelsen. På stämman står det fritt för medlem att föreslå ytterligare namn, eller att även föreslå sig själv. Därefter röstar stämman in varje person för sig. Är du intresserad av att ingå i styrelsen och påverka ditt boende, ta då gärna kontakt med valberedningen! Kontaktuppgifter samt information från valberedningen hittar du nedan.

Kontaktuppgifter

Nikhil Shikarkhane, Armégatan 5

Jenny Lysholm, Armégatan 7

Anders Borgkvist, Armégatan 5

Valberedningen informerar

Är du intresserad av ett förtroendeuppdrag i Brf Asplunden, eller vet du kanske någon annan som skulle vara perfekt?

Val av Brf Asplundens styrelse och övriga förtroendeuppdrag sker på årsstämman, men för att vi i valberedningen ska kunna ta fram förslag på en så bra styrelse som möjligt är det viktigt att vi får in nomineringar. Vill du skicka in en nominering eller har du frågor eller funderingar kring vad styrelsearbetet innebär? Tveka inte att höra av dig på valberedningen@brfasplunden.se

Har du inte suttit i en föreningsstyrelse tidigare är det mycket som känns nytt i början. Nytt och kul! Du skaffar dig dels generella kunskaper i ett styrelsearbete, och du får massor av specifik kunskap kring boendefrågor. Det är nyttig kunskap för både dig och medlemmarna. Styrelsearbete ger också bra kontakter inom andra områden och du blir en betydelsefull person för medlemmarna; som normalt sätter stor tillit till styrelsen. Det finns även möjlighet att via HSB Stockholm delta i kurser om styrelsearbete.